Monday, March 2, 2009

azam baru

dari minggu lepas, aku n kak tini sibuk meng"aktif"kan diri yang selama ini kurang aktif...haha aktif macam mana tu...aktif di sini maksudnya buat aktiviti yg keluarkan peluh...kami berdua dengan semangat waja memulakan aktiviti dengan bersiar2 di kawasan jogging di pantai batu buruk...x jogging pun...jalan2 je...keesokan harinya kami try pergi ke kombes sebab dengarnya kt situ ade buat senamrobik...try la...ok jugak...bnyk kuar peluh...keesokkanya kami rehat...boleh g makan2 lagi kat noodle station sekali ngan ferus, kak tini, diana n hubby, nia+hubby+muiz...lepas tu hari rabu pegi bersiar2 balik kat pantai batu buruk kat tempt jogging track tu...ari kamis kami pegi plak kat kombes...buat senamrobik lagi...

apa yng bestnya kat kombes ni masa buat senamrobik blh bukak tudung...pastu kat situ ramai kawan yg dh kenal lama...dan masa ari kamis tu la kami terima kejutan instructor yg ajar senamrobik tu dh 40++...ada yg dh nk masuk 50...tapi lincahnya masya allah.....jauh la dr kami yg muda ni...masa kami ikut dorg ajar kat atas pentas tu, dlm hati ni ckp amboi korg tahula budk2 lg...semput kami nk mengejornye...pastu masa balik barula berkesempatan tengok betul2 instructor tu..laaa dh makcik2 rupenye...terus kami jadi kagum...kalau dorg dlm kategori umur camgitu boleh jadi lincah...takkan kami x bleh..malu seh...

lepas pd hari tu, aku dh tanamkan tekad nak aktif dlm senamrobik ni...kiranya hari2 la berkampung kat kombes tu pukul 5 petang...start dlm 5.30 ptg abes dlm 6.45 petang...ok r tu...semenjak2 buat senamrobik ni adala sakit2 badan tapi tahan je la...kate org bila terasa sakit menunjukkan apa yg kita buat tu ade kesan...

walaupun dh masuk bulan 3, nk buat camne br sampai seru, so azam baru aku apa lagi....

1. nk kurangkan berat badan....badan ku ini sudah seberat 85 kg...ni la yg plg tinggi pernah aku capai....
2. nak jadi sihat, cergas dan ceria sentiasa
3. nk minum air masak 1.5-2 liter sehari
4. kurangkan makan-nk amik ikut kalori je...nasi...alamak x leh tinggal la...camne ni...

aku amat mengharapkan azam aku ni x tinggal azam je..aku nk perbaiki ke arah lebih baik setiap hari...ok la gerak dulu

No comments:

Post a Comment