Monday, March 16, 2009

2 hari yang kantoi.....

sabtu dan ahad

kuala terengganu diselubungi kesejukan....hujan selebatnya...ditambah dengan kesibukan kenduri kawen di merata-rata...

SABTU (14/3/09)
ke kuala berang...mengikuti rombongan persandingan adik kepada kakak ipar di felda jerangau barat....tu la first time dalam hidup ni sampai kat felda jerangau barat tu..fooh...punyala jauh...selama ni memang selalu lalu jalan jerangau-jabor kalo nk naik kl tapi x penah sampai pun kt felda jerangau barat tu...satu pengalaman yg best r...perjalanan balik dr felda jerangau barat ke kuala terengganu amik masa 1 jam..hujan plak tu, lagi lambat...kalo nk dikirakan apa la yg jauh sangat 1 jam tu, tapi disebabkan saya sudah terbiasa tinggal di kuala terengganu di mana saya boleh pergi ke tempat yg saya nak tuju dalam masa kurang dr setengah jam menyebabkan saya rasa perjalanan 1 jam itu cukup lama...sehinggakan apabila perlu pergi ke dungun pun perkara pertama yg terlintas dlm fikiran alamak jauhnya pdhal perjalanannya hanya mengambil masa 40 minit je...harini juga diet memang kantoi...sebab kena makan nasi minyak n lauk pauknya...dhla ujan lebat masa tu...saya makan dengan sedapnya...mlmnya plak singgah kat taita makan k.teow bandung n nescafe....

AHAD (15/3/09)
kenduri lagi....arini saya pergi 2 tempat ada kenduri kawen...satu kat chendering n satu lagi kat pengadang baru...dua-dua tempat ni saya makan nasi minyak...harus diakui nasi minyak adalah makanan kegemaran saya...sangat tidak dapat menahan selera bila berjumpa dengan nasi minyak...bila amik x kan amik sikit punya...mcmane la nk apply eat food in small portion...kali ni memang x jadi...saya akan cuba lg d hari-hari yg akan datang...malamnya makan lagi nasi minyak sebab mak sedara bagi 2 bungkus nasi minyak suh bawak balik...makanla dengan rasa x bersalahnye...teruk kan...lepas tu kol 9 ajak minah g beli barang jap, pastu singgah plak kat chilada seafood sebab minah ni lapar la plak...dia je makan saya x makan...rasa bersalah makan nasi minyak td x abes lg...sementara tunggu dia makan saya minum nescafe kegemaran saya...

itula ceritanya 2 hari yang kantoi...rasa bersalah sangat tulis entry ni...tapi kena tulis gak nak bagi sedar diri...huhu...teruk betulla...dahla x g exercise...huhu...sekian..

No comments:

Post a Comment